Jak i po co promować się na Instagramie?

Jak i po co promować się na Instagramie?

Piszesz bloga, wydajesz książkę lub prowadzisz biznes gastronomiczny i myślisz, że Instagram jest w Twoim przypadku zbędnym narzędziem marketingowym? Nic bardziej mylnego. Dowiedz się, dlaczego warto wykorzystać jego potencjał.

Instagram – czy jest mi to potrzebne?

Media społecznościowe, w tym Instagram, to obecnie potężne narzędzia promocji i reklamy. Nie służą utrzymywaniu kontaktu jedynie ze znajomymi, ale także z klientami, potencjalnymi sponsorami, współpracownikami i zleceniodawcami. Instagramowe konto w prosty sposób można połączyć z profilem firmy na Facebooku, więc nawet jeśli część naszych klientów korzysta jedynie z tego ostatniego — i tak dowie się o naszej obecności na Instagramie. Nasuwa się jednak pytanie: po co korzystać z obu platform naraz? Otóż Instagram może nam pomóc dotrzeć do nowych odbiorców, spopularyzować nasz facebookowy fanpage i zwiększyć ruch na stronie internetowej. W dodatku jest bardzo prosty i niewymagający w obsłudze, warto więc przynajmniej spróbować się z nim oswoić. Wystarczy pobrać na telefon specjalną aplikację, dodać zdjęcie główne, zapoznać się z filtrami i przywyknąć do regularnego robienia zdjęć i wpisywania hashtagów.

 

Magia hashtagów

Hashtagi to swego rodzaju słowa-klucze, którymi oznaczamy nasze zdjęcia. Przy każdej fotografii powinno ich być możliwie najwięcej, by różni użytkownicy mogli z łatwością trafić na profil naszej firmy lub nasz własny (wystarczy użyć w hashtagu odpowiedniego zwrotu lub nazwy).

 

Kim są użytkownicy Instagrama?

Od odpowiedzi na to pytanie zależy treść Twoich postów. Instagramowicze to nie tylko ludzie młodzi, ale przede wszystkim rzadko rozstający się ze swoimi smartfonami i znajdujący szczególne upodobanie w dokumentowaniu na bieżąco wydarzeń, w których uczestniczą. Nowe technologie nie mają dla nich tajemnic, a przynajmniej nie w granicach, w których funkcjonuje Instagram. Jest to jednak platforma zgoła inna niż Facebook. Jej użytkownicy nie korzystają z niej po to, by komentować rzeczywistość, brać udział w niekończących się dyskusjach czy dzielić się ze sobą memami. Instagram służy im do dzielenia się wrażeniami, ale w specyficzny sposób, bo wyłącznie za pomocą zdjęć. W dodatku zdjęć przefiltrowanych, najlepiej fingujących fotografie nadgryzione zębem czasu, co może wskazywać na sentymentalną naturę ich autorów lub po prostu na zamiłowanie do tej stylistyki.

 

Instagram i Ty

Instagram z pewnością okaże się dobrym narzędziem marketingowym, jeśli odbiorcami Twoich treści będą ludzie swobodnie poruszający się w sieci, lubiący odkrywać i chwalić się swoimi odkryciami. Jeśli mielibyśmy ich jakoś poklasyfikować, z pewnością znajdziemy wśród nich podróżników, fotografików, gotujących, blogerów, projektantów, celebrytów, znawców mody, bywalców imprez i festiwali, amatorów motoryzacji, sportowców czy wielbicieli zwierząt (w końcu nic nie cieszy się taką popularnością jak zdjęcia kotów). Chcesz trafić właśnie do nich? Koniecznie załóż profil na Instagramie. Niezależnie od tego, czy prowadzisz bloga podróżniczego, czy też szyjesz ubrania lub projektujesz kalendarze z autorskimi rysunkami — ta platforma pomoże Ci dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jedyne, co musisz robić, to aktualizować na bieżąco swoje konto, dbać o niebanalną kompozycję wykonywanych zdjęć i umieć uwieczniać na nich ulotne chwile.