Myślisz o założeniu startupu? Na początek wynajmij call center

Myślisz o założeniu startupu? Na początek wynajmij call center

Młodzi i dynamicznie rozwijający się przedsiębiorcy bardzo często swoją przygodę z biznesem zaczynają w formie startupu, czyli przedsiębiorstw działających pod opieką doświadczonych już biznesowych wyjadaczy.

Tak zwanym startupem najczęściej są firmy, których biznes będzie się opierał na nowych technologiach. Ale firmy te mają jeszcze nie w pełni sprecyzowany kierunek biznesowy, stąd też właśnie bardzo chętnie korzystają z pomocy aniołów biznesu albo innych spółek inwestujących w nie swoje pieniądze. Wiele firm założonych w formie startupu działa zarabiając na sprzedaży, zatem firmy takie już na początku swojego istnienia potrzebują mocnych narzędzi sprzedażowych, które umożliwią realizowanie celu nadrzędnego, jakim jest osiągnięcie i wypracowanie jak największych zysków. Z kolei zyski dla startupu oznaczają, że staje się on pełnowartościową firmą, działającą na zasadach rynku tak jak każde inne przedsiębiorstwo.

Startupy bardzo często zakłada się w celu pewnego rodzaju diagnozy rynku. Firmy, które działają na rynku nowoczesnych technologii, objęte są naprawdę dużym ryzykiem biznesowym. Na przykład mały startup, który będzie tworzył programowanie, będzie miał o wiele większe szanse na sukces, jeśli będzie działał w inkubatorze przedsiębiorczości albo ze wsparciem aniołów biznesu. Niemniej jednak, jeśli pomysł się sprawdzi i biznes okaże się bardzo trafiony, to finalny produkt trzeba będzie jeszcze sprzedać. I tutaj właśnie pojawia się rozwiązanie, które z pewnością może pomóc wielu tego typu firmom. Należy wynająć sobie call center i przeprowadzić cały proces sprzedaży oraz obsługi klienta właśnie poprzez skorzystanie z firm świadczących takie usługi. Call center jest idealne dla startupu pod każdym względem i na pewno jest to narzędzie, które umożliwi błyskawiczny rozwój. Nie jest to może najtańsze rozwiązanie na początek działalności, ale zakres usług oferowanych przez call center jest tak ogromny, że dla wielu małych firm będzie to na pewno nieoceniona pomoc w rozwinięciu skrzydeł.

Dzisiaj nowocześnie działające call center to już nie tylko sprzedaż, ale również, a może przede wszystkim, wszystkie usługi związane z komunikacją w formie nowoczesnej i przy wykorzystaniu najnowocześniejszych narzędzi. Oczywiście, jeśli finalnie wyprodukowany przez startup produkt przeznaczony jest do masowych odbiorców to rzecz jasna można zlecić jego sprzedaż przez telefon z wykorzystaniem pracowników telefonicznych centrów obsługi klienta. Można też jednak call center wykorzystać do sprzedażowej komunikacji z klientem w mediach społecznościowych albo zlecić usługę obsługi chatu z klientami. Taki chat można sobie wmontować w swoją stronę internetową, o czym zresztą firmy z branży IT wiedzą i z czego bardzo chętnie korzystają. Call center to naprawdę doskonałe rozwiązanie dla wielu firm działających na niewielkich przestrzeniach i bardzo często bez swojej siedziby czy biura. Dzięki temu, że usługi powyższe można sobie wynająć na zasadzie outsourcingu nie trzeba się przejmować koniecznością udostępniania komukolwiek swojej powierzchni biurowej.

Startupy mają niewątpliwie trochę łatwiejszą ścieżkę rozwoju aniżeli inne firmy, które zaczynały normalnie od pracy na swój rachunek. Opiekuńczość związana z możliwością skorzystania z inkubatora przedsiębiorczości na pewno ma swoje ogromne plusy, ale może również sprawiać, że nie do końca będzie wystarczało motywacji do pracy od świtu do zmierzchu nad swoim projektem i na własny finansowy sukces. Mając trochę więcej pieniędzy na wystartowanie z własną firmą, naprawdę warto zlecić większość zadań centrum call center. W zasadzie można im zlecić wszystko, co się wiąże ze sprzedażą oraz obsługą klienta. Trzeba jednak wiedzieć o tym, że najpierw należy takich wynajętych pracowników call center odpowiednio przeszkolić. Muszą przecież dokładnie wiedzieć i poznać ofertę firmy czy startupu w imieniu którego będą rozmawiać oraz komunikować się z obecnymi bądź przyszłymi klientami. Odpowiednie wyszkolenie pracowników leży już po stronie właścicieli startupu, czyli młodych przedsiębiorców.

 

Parnerem wpisu jest firma DeltaContact